Ik heb producten besteld die niet op voorraad waren. Wat gaat er nu gebeuren?
Allereerst bedankt voor uw bestelling! Wij doen onze uiterste best om de bestelde producten zo snel mogelijk bij u af te leveren.
Wanneer u producten hebt besteld die niet op voorraad waren dan zullen deze besteld worden bij de leverancier(s). Uw bestelling wordt compleet gemaakt en verzonden zodra wij de producten in ontvangst hebben genomen.
In de meeste gevallen gaan wij uit van een levertijd van 14 dagen. Dit kan korter uitvallen, maar helaas kan dit ook langer uitvallen door factoren waarop wij geen invloed hebben.
De status van de bestelling kunt u inzien binnen uw account. Onder het kopje "Mijn Orders" binnen uw account kunt u de statussen inzien van uw bestellingen. Voor meer informatie over de statussen van deze bestellingen zie "Wat betekenen de statussen bij mijn bestelling?".
De standaard levertijd, van een product dat niet op voorraad is, is indicatief. Eventuele verlenging op deze levertijd is niet op Danmas te verhalen.
Hoe zie ik de voorraad van een product?
Bij elk product is boven de bestellen knop een symbool weergegeven.
Groen: Voldoende op voorraad van dit product (5+)
Oranje: Er is nog voorraad van dit product (1 - 5)
Rood: Er is geen voorraad van dit product aanwezig (0)
Ik mis een product op de webshop. Kunnen jullie dit product krijgen?
Het kan natuurlijk voorkomen dat u op zoek bent naar een specifiek product, maar dat wij deze niet verkopen. Wij staan altijd open voor suggesties en productaanvragen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice en benoem hierbij duidelijk naar welk product u op zoek bent. Wij zullen dan terugkoppelen of wij dit product kunnen aanbieden.
Is het mogelijk om een bestelling te annuleren?
Voor producten die rechtstreeks van onze leverancier verzonden worden is dit helaas niet mogelijk. Deze producten kunt u retourneren wanneer u de bestelling heeft ontvangen.
Voor producten die vanuit onze eigen voorraad komen is het mogelijk om de bestelling te annuleren tot het punt dat de bestelling verzonden is. Mocht u een bestelling willen annuleren, maar is deze al verzonden? Dan is het niet meer mogelijk om deze bestelling te annuleren. Deze producten kunt u retourneren wanneer u de bestelling heeft ontvangen.
Wanneer u een bestelling annuleert terwijl één van de bovengenoemde eisen niet behaald is, dan zullen wij alsnog de bestelling bij u afleveren. Wij kunnen hier geen uitzonderingen in maken.
Ik ben wat producten vergeten! Kan ik deze toevoegen aan een bestaande bestelling?
Nee, dit is helaas niet altijd mogelijk.
Producten die rechtstreeks vanuit onze leverancier(s) komen kunnen op geen enkele manier samengevoegd worden. U kunt een nieuwe bestelling plaatsen voor de vergeten producten. Hierbij worden de verzendkosten wel verrekend.
Als de bestelde producten uit onze eigen voorraad komen, dan is er de mogelijkheid om deze samen te laten voegen mits dit mogelijk is. Geef bij het afronden van de bestelling aan dat het samengevoegd dient te worden. Dit kan in het opmerkingen tekstvak bij het afronden van de bestelling.
Bij een samenvoeging betaalt u vooraf voor de verzendkosten. Mocht het mogelijk zijn om de (meerdere) bestellingen in één verpakking te verzenden, dan zullen de te veel betaalde verzendkosten geretourneerd worden op uw rekening.
Wat betekenen de statussen bij mijn bestelling?
Al die verschillende statussen en kleurtjes kunnen natuurlijk heel verwarrend zijn. Hieronder hebben wij een lijst weergegeven met alle verschillende statussen en de betekenissen hiervan.
Nieuw:
Uw bestelling is succesvol door ons ontvangen. De bestelling is nog niet in behandeling genomen door één van onze medewerkers.
In behandeling:
Uw bestelling is in behandeling genomen door een medewerker.
Backorder:
Een (aantal van uw) besteld(e) product(en) is momenteel niet op voorraad. Deze producten moeten besteld worden bij onze leverancier(s).
Wachten op betaling:
Uw bestelling is nog niet betaald. Deze status blijft staan totdat er betaald is (met uitzondering van achteraf betalen).
Wachten op fabrikant / leverancier:
De missende producten binnen uw bestelling zijn besteld bij onze leverancier(s).
Wordt verpakt:
Uw bestelling wordt verpakt.
Verzonden:
Uw bestelling is in ontvangst genomen door de pakketdienst en zal verzonden worden. U zult een track and trace code ontvangen wanneer deze beschikbaar is.
Geleverd:
Uw bestelling is succesvol afgeleverd door de pakketdienst.
Geannuleerd:
Uw bestelling is geannuleerd.
Afgerond:
Uw bestelling is volledig afgerond. Deze status wordt 7 dagen na ontvangst toegekend aan de bestelling.
Het kan voorkomen dat een status van een bestelling niet correct is. Twijfelt u over de correctheid van de status, neem dan contact op met de klantenservice.
Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?
De verzendkosten bedragen €5,95 voor een bestelling onder de €50. Deze verzendkosten komen te vervallen bij een bestelling van een waarde boven de €50 en/of bepaalde acties.
Wat is de (gemiddelde) levertijd?
Voor producten die op voorraad zijn leveren wij gemiddeld binnen één tot twee werkdagen. Het kan voorkomen dat deze levertijd langer uitvalt door factoren waar wij geen invloed op hebben.
Voor producten die (momenteel) niet op voorraad zijn rekenen wij een levertijd van maximaal 14 dagen. Deze levertijd kan korter uitvallen, maar helaas kan deze levertijd ook langer uitvallen door factoren waar wij geen invloed op hebben.
Wanneer uw bestelling verzonden is verzoeken wij u om uw track and trace code te bekijken voor meer informatie over de levering.
Wij doen meer dan onze best om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren. Mocht u vragen hebben over uw levertijd dan kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.
Eventuele verlenging op deze levertijd is niet op Danmas te verhalen.
Binnen hoeveel dagen dien ik een product te retourneren?
U heeft tot 14 dagen, na ontvangst van uw bestelling, de tijd om (een) product(en)
gratis te retourneren. Deze producten kunt aanmelden voor retour in uw account.
Geen account aangemaakt tijdens de bestelling? Geen probleem! Neem contact op met onze klantenservice. Wij zullen dan een retourlabel voor u aanmaken.
Wat zijn de kosten van retourneren?
Producten die defect en/of niet compleet zijn nemen wij aan zonder dat daar kosten voor in rekening gebracht worden.
Voor overige redenen rekenen wij €5 aan retourkosten mits deze niet binnen de bedenktijd valt.
Hoe dien ik een retour in?
U kunt binnen uw account een retour aanmelden. Dit kunt u vinden onder het kopje Mijn Orders. Zoek de bestelling waarvan u producten wilt retourneren en open de bestelling. Klik hierna op Retourneer order. Binnen dit overzicht kunt u aangeven welke producten u wilt retourneren.
Er zal een nieuwe pagina openen met het retoursformulier. Hierin geeft u de reden van retour, gewenste actie en een eventuele aanvulling. Controleer de gegevens van het afleveradres en verzend de retour.
Wanneer de retoursaanvraag door ons geaccepteerd is, zult u een e-mail ontvangen met meer informatie over het vervolgproces.
Hoe verloopt het retourproces?
U heeft een retouraanvraag gedaan en wilt graag weten hoe wij omgaan met deze aanvragen. Hieronder hebben wij beschreven hoe wij omgaan met een retouraanvraag.
Stap 1: Wij ontvangen uw retouraanvraag
Wij proberen binnen 24 uur uw retouraanvraag te accepteren.
Stap 2: Retouraanvraag goedgekeurd
Wij hebben de retouraanvraag goedgekeurd. Wij maken een retourlabel voor u aan en versturen u een e-mail met extra informatie over het retourproces. Verder zit er in deze e-mail het retourlabel. Let op: De kosten voor retourneren via onze pakketdienst bedragen €7,33. Deze kosten worden niet vergoed.
Stap 3: Wij hebben uw retourverzending ontvangen
Top, het is ontvangen! Wij beoordelen de ontvangen producten op eventuele beschadigingen. U bent zelf verantwoordelijk voor het veilig retourneren van het originele product in zijn eigen originele verpakking. Beschadigingen die ontstaan zijn door het onveilig verzenden van de retourproducten kan er tot leiden dat een retour afgewezen word.
Stap 4: De producten zijn beoordeeld en het retour is geaccepteerd
Wij zullen binnen 14 dagen het aankoopbedrag* terugstorten naar uw rekening.
* = U krijgt het gehele aankoopbedrag terug wanneer u een gehele bestelling retourneert. Hieronder vallen ook de bezorgkosten. Wanneer u een gedeelte van de bestelling retourneert, dan zult u alleen het aankoopbedrag van de producten ontvangen.